Apenpokken & container-nieuws

10 juli 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

We zijn nog geen 3 weken weg, en de eerste tropenziekte is al binnen. Gelukkig geen heftige... Wij om 07.30uur met alle kids naar de ziekenboeg op de basis; hebben we dat ook weer meegemaakt. Altijd handig om daar de weg een beetje te kennen voor het geval er echt iets aan de hand is.

Marin heeft de zogenaamde apenpokken. Niet zo spannend als de naam: Ze heeft er geen last van en krijgt er een antibioticazalfje voor. Het is een muggenbult waar een bacterie ingekomen is. Het aanzicht is te vergelijken met onze krentenbaard. Nu nog in beginfase, maar enorm besmetterlijk en kan lelijk snel uitbreiden. En dat zou zonde zijn van haar mooie snoetje.

Trouwens, wij gaan wonen aan de Kaya Strauss, in de wijk Cas Grandi (3 minuten bij Jan Thiel vandaan, 10 minuten vanaf centrum Willemstad). Ons adres is Kaya Strauss 11, Willemstad in Curaçao. Ze hebben hier geen postcodes; lekker makkelijk. De vorige huurders zijn al vertrokken en de eigenaar is her en der aan het verven, en de tuin wordt aangepakt, want daar moet een stuk van vlak. Wij willen namelijk een speeltuin. En een hek tussen speeltuin en zwembad. En een buitendouche. Nu we er toch zijn....

Helaas duurt het waarschijnlijk nog even voordat we hiervan kunnen genieten. Ons hele 'hebben en houwen' is zoals gepland op 4 juli op het eiland aangekomen, er is echter vertraging bij de afhandeling van de containers. Ons verblijf in het resort is voor nu tot 21 juli verlengt. Trankilo, trankilo.... Zo irritant dat ik vaak gelijk heb.

1. Margriet Marchal:
    10 juli 2018
    oh nee. Sterkte allemaal. Goed dat je er op tijd bij bent!
  2. Sharon:
    Aaaahhh beterschap marin😘
  3. Joyce en Tim:
    10 juli 2018
    Leuk om allemaal te lezen , je maakt al heelwat mee in zo’n nieuwe omgeving, een nieuw leven opbouwen stoer hoor !!! Het ga jullie goed .... alles komt altijd weer op zn pootjes terecht geduld 🤗🤗🤗
  4. Manon:
    10 juli 2018
    Sterkte met de kleine meid! Fijn dat jullie er op tijd bij zijn. En wat leuk, Cas Grandi woont mijn oude collega ook. Nog even en jullie kunnen echt gaan settelen
  5. Neef Joost:
    10 juli 2018
    Tja...... relax man :-) En beterschap met Marin. En heeft Sanne al met haar moeder gebeld ;-)
  6. Gerrit:
    12 juli 2018
    Het is 12 juli 01.46 uur.
    Petra en ik komen net bij ome Ton Oudhuis vandaan. Een afspraak die wij al maanden hadden opgeschoven. Laten we wel eerlijk zijn. Zo leuk is die Ton nu ook weer niet.
    Met Nel in huis, verzorging van koffie, cake en hapjes werd al snel gezellig. Karin en Peter wilde ook wel eens op 'niveau' praten dus deelden zij in de Rosé en Heineken vreugde.
    Voor dat we het wisten ging het over lekkage, inbraken, verzekeringen en nog veel meer. Wij van het meer westelijke gedeelte van de Jan Glijnisweg probeerden de 'Oudehuisjes' uit het moppertraject te krijgen. Een goed verhaal over vroeger en een tweede groen flesje bracht de stemming op gemiddeld 'Kruizer niveau'.
    Nou, dan weten jullie het wel. We zagen Kroatië winnen van Engeland en vonden dat prima. Met een waarschijnlijk 'tot zondag op de kermisborrel' namen wij afscheid.
    Freek en Sanne, zondag 09.00 jullie tijd proosten we op jullie geluk, gewenning, gezondheid en gezelligheid.

groeten van Petra en mij.