Niet aftellen

17 juni 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Wij zijn 10 jaar getrouwd. En dat vinden we best een hele prestatie. Het werd vlak voor ons jubileum nog even spannend, want Freek vond een vreemde (schone) boxershort in zijn ondergoedla. Tsjah, leg dat maar eens uit.. Ik had er geen verklaring voor en Freek vond het maar een raar verhaal. Voordat het uit de hand liep kwam ik gelukkig op het idee om bij onze laatste gast te checken. Het mysterie was opgelost: Léon had hem laten liggen😅

Ik heb meegedaan met Crazy 33. Een wedstrijd waarin auto's een dag tegen elkaar strijden: welk team heeft voor 16.00u zoveel mogelijk van de 33 opdrachten over het hele eiland afgevinkt? Onze auto kon met vriendinnetjes Fleur, Tamara, Rinkje en Lynn bijna niet verliezen. Maar we wonnen helaas ook niet🤣 2e!

Casa Banana verhuur-klaar maken gaat niet zonder slag of stoot. Een lekkage, stroomstoring en defecte kookplaat zorgden naast de bestrating en het plaatsen van een overkapping voor veel gedoe. En alles gaat op z'n Curaçaos. Je hebt hier ook geen meubelboulevard oid. Wat er aan winkels is, zit ver uit elkaar, is overpriced en geeft weinig keuze. Het kost bloed, zweet en vooral geduld.. maar wat een leuk en leerzaam project! En het leidt me af van onze vertrekdatum die stilletjes toch wel erg dichtbij komt....

Er wordt ons al wekenlang gevraagd of we aan het aftellen zijn. Of we zin hebben om naar Nederland te gaan. Of we inpakstress hebben. Wij staan er allebei aardig neutraal in: de pluspunten van Curaçao zijn juist de minpunten van Nederland, en andersom. Twee enorm verschillende maar allebei prachtige plekken om te wonen. We hebben geen to-do lijstje met dingen die we nog willen afvinken deze laatste tijd, en we gaan ook geen afscheidsfeest of afscheidstour doen. Niet bij alles dramatisch "Oh dit is de laatste keer zus en laatste keer zo..."  Dat is niets voor ons. We blijven gewoon leuke dingen doen tot we het vliegtuig instappen: volle bak genieten en niet te veel aftellen.
Daarom was ik extra verrast dat m'n lieve dinnies hier een surpriseparty voor me hadden georganiseerd. En wat voor 1! Dat werd met deze negen geweldige meiden (en wel of geen stripper, dat zullen jullie nooit weten) een avondje voor in de boeken ❤

Ondertussen ben ik weer door m'n enkel gegaan en loop ik weer op krukken. 5 dagen totaal ontlasten en dan hopelijk weer rustig opbouwen. Helemaal niet vervelend zo richting het einde toe... 🙈 Gelukkig hebben we nog een week of 6 (toch?) voordat we moeten gaan pakken? 😅🙈

Liefs,
Sanne

Luuk, 7 jaar:
We mochten als VIP te gast op de Dolfijn, een onderzeeboot van de marine. Luuk zat vol met vragen: "Hoe diep kan een onderzeeboot?" "Hoe kan je toch buiten kijken?" "Hoe worden torpedo's afgevuurd?"

Norah, 7 jaar:
We zijn 10 jaar getrouwd en gaan uiteten. Ik vraag Noor wat ze het leukste vond wat ze hier heeft gedaan. Ze denkt goed na en zegt "Ik vind mijn hele leven geweldig" 🥰

Marin, 5 jaar en 4 maanden:
"Ik heb geen heimwee, maar papa-wee"

"Alle jongens uit de klas zijn verliefd op mij. En ook een paar van de meisjes"

We leren ze pokeren. Om de pokerface te oefenen ging ik voor de grap hele leuke en hele stomme dingen zeggen en moesten zij hun gezicht in plooi houden. Ik "Als we in Nederland zijn, mag je niet met Mia spelen". Marin: ....... *begint te huilen* 🙈

1. Jaap Marchal:
    17 juni 2022
    Zès weken? Gelukkig weet ik beter ... ;-)
  2. Leon:
    17 juni 2022
    Was niet mijn boxershort hoor?
  3. Tamara:
    17 juni 2022
    Je gaat toch wel door met bloggen hè? 😂
  4. Marlies:
    18 juni 2022
    Zeker geen 6 weken.. binnen 4 weken heb ik je nodig op de dansvloer! Whoop whoop!!💃💃
  5. Marlies:
    En uiteraard gefeliciteerd met jullie 10- jarig huwelijk!! 😍
  6. Linda Janmaat:
    Joehoe, wij tellen stiekem wel af!;) :) Xx
  7. Nanette:
    20 juni 2022
    Snel herstel gewenst voor je enkel! En geniet nog even daar met elkaar!