Ayo

9 juli 2022 - Kokomo, Curaçao

Van "Curaçao je was geweldig!"- achtige uitspraken krijg ik stiekem een beetje jeuk.
Maar we hebben hier wel geweldige jaren gehad. Geweldige mensen leren kennen. Geweldige plekken bezocht. Dus het zou niet misstaan...

De afgelopen week zijn veel vrienden even langsgekomen op ons vakantiepark. Gezellig een bakkie, een wijntje of een hapje eten. En alles zonder emotioneel afscheid. Want wij komen hier vast nog wel eens terug, of zij komen naar Nederland. Of we zien elkaar op een andere plek in de wereld. Kwaliteit boven kwantiteit💪

Wat zijn we blij dat we ervoor gekozen hebben om onze tropenjaren met de kids ook daadwerkelijk in de tropen door te brengen. Met zo veel qualitytime! En dan ook nog in deze heerlijke Caribische vibe. In zwemkleding 🤩

Als ik naar de foto's kijk van toen we vertrokken... wat waren het een ukkies! Ze gingen één dag per week naar de opvang en waren verder altijd bij mij. Ging ik hoor,  door de supermarkt met 3 kleine kinderen: Marin in het karretje en de tweeling lopend ieder aan een kant. Of in m'n eentje naar het strand met 3 niet kunnen zwemmende frummeltjes: wat een volksverhuizing 🙈 Toen was het ook echt een verademing als mijn ouders kwamen en we wat extra handen hadden.

In de twee jaar die volgden werd alles gemakkelijker. We raakten uit de luiers, de twins gingen naar school en haalden hun A, en ook Marin kon zich redden in het water. Wij kregen een leuke groep mensen om ons heen, de kids vriendjes, ze leerden de weg kennen, wisten de regels die overal gelden. En niet onbelangrijk: de volksverhuizing paste ondertussen in één tas. Geweldig dat we daar door onze verlenging een jaar langer van hebben kunnen genieten.

Onze eiland kindjes🤩 Want ze hebben nog nooit over een fietspad gefietst of over een zebrapad gelopen, in Nederland weten ze de weg niet. Maar hoe leuk om ze dat allemaal te leren! We hebben nu al zin in een weekendje Texel, in wadlopen met Linda en uitjes naar het klimduin, het bos en de boerderij.

Oh en.. mijn Westfrieslandse hart breekt wel een beetje, als ik lees wat de boeren allemaal moeten doen om gezien te worden. Dat moet toch niet hoeven?! Ik ben trots op het feit dat Nederland de beste boeren van Europa heeft. Trots op ons karakteristieke, landelijke aanzicht❤
Mijn vriendinnetje Rinkje zegt, dat het allemaal al beschreven staat in de agenda van 2030 van het World Economic Forum. Daarin staat namelijk dat het niet om stikstof gaat, maar om de grond. Die is nodig. Dus de boeren moeten weg. Geen discussie. Nederland wordt het stedelijk hart van Europa, en de landbouwgrond is nodig voor huizen. Voor o.a. vluchtelingen. Maar daar zou de bevolking wel eens wat van kunnen vinden, dus gooit de politiek het op stikstof. Als dat zo is, gaat het niet uitmaken wat de boeren allemaal willen doen, door welke hoepels ze allemaal nog kunnen springen,  maar is hun toekomst al bepaald. Zou dat zo kunnen?!? Ik bedoel, het is wat stikstof betreft wel vreemd dat ze ook niet mogen switchen naar akkerbouw... Is er een dubbele agenda? Ik moet me echt eens gaan inlezen🙈 Maar je zult maar het gevoel hebben dat je er alles aan wilt doen, maar niets is goed genoeg. Je ziet je toekomst door je vingers glippen en... iedereen staat erbij en kijkt ernaar. Jouw hele zijn... En men zeikt over de verkeersoverlast en groentes die even niet in de schappen liggen.

Stiekem hebben we ons de afgelopen 4 jaar een beetje afzijdig kunnen houden van het nieuws. Van de politiek. Maar bij Freek borrelt het alweer, ook door dit soort gekkigheid. Maar eerst... zijn boek uitbrengen. En... Inburgeren!

Wij gaan zo de lucht in. Tot snel!!!

❤ Dag Curaçao, je was geweldig ❤

Luuk, 7 jaar:
"Mama zullen we knuffelen?" Na 1 tel: "Mag ik nu op de ipad?" 😂

Luuk begint te huilen achterin de auto opweg naar Hato: "Ik heb er zo veel zin in, maar ik heb er ook geen zin in😭😭"

Norah, 7 jaar:
Er is een muffin over en Marin en Norah mogen hem delen. "Nee, ik lust geen halve muffin"

Marin, bijna 5,5 jaar:
"Hebben we nog 6 weken vakantie??? Gadver.. Ik wil naar m'n nieuwe school."

1. Marie-José:
    9 juli 2022
    Voor wat meer informatie over de boerenprotesten is dit een interessant artikel :
    Goede reis terug, en succes bij het inburgeren !!
  2. Suzanne:
    9 juli 2022
    Welkom terug alvast en succes met wennen/inburgeren hier!!
  3. Tamara:
    10 juli 2022
    Ayo, lieve familie! Blij jullie te hebben leren kennen, al was het kort! Veel geluk in Nederland!
  4. Neef Joost:
    10 juli 2022
    Succes allemaal bij het 'inburgeren' :-) ... hahaha.... Ik wil jullie ook weer zien, want dat heb ik de afgelopen 4 jaar niet kunnen doen :-( ... Tot snel! X Neef
  5. San:
    11 juli 2022
    lieve mensen, goede reis terug en we zien jullie wel weer in HHW!