Een stormachtig einde

4 juli 2022 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Tijdens een ingelaste persconferentie kondigde de minister maatregelen aan: vanaf 16.00u een avondklok en alle activiteiten worden 2 dagen afgelast, ook zijn scholen en overheidsinstellingen dicht. Dat geldt overigens niet voor de Nederlandse Defensie. Freek is gewoon op de Marinebasis, druk met het regelen van bijstand: Curacao en Aruba hebben allebei bijstand (hulp van defensie) aangevraagd. Chaos op zijn laatste officiële werkdag. De reden? Bonnie. Een tropische storm die zich zou kunnen ontwikkelen tot orkaan. Gevolg? Gekte bij supermarkten en uitverkocht water. Wij hebben voor de zekerheid de porch leeggemaakt, de elektrische apparaten en noodverlichting opgeladen en rode wijn ingeslagen, want als er een stroomstoring komt en de koelkast valt uit, hebben we tenminste een wijntje bij de kaarsverlichting😉

Voor de mensen die in lagere gebieden wonen kan een storm van wat voor gradatie dan ook, echt gevaarlijk zijn. Op deze rots zakt het water niet snel weg dus komen er modderstromen. Dat is geen goede combinatie met onze matige infrastructuur.... Telkens als het even harder ging regenen vroegen de kids of het nu ging beginnen. Op de apps volgden we de storm, en... niets. Beetje wind en veel regen. Gelukkig maar, maar stiekem wel een deceptie. Wij hadden een half uurtje stroomuitval en iets meer wind wel op zijn plaats gevonden na al deze maatregelen🙈

Na twee dagen in rep en roer te zijn geweest over de storm die nooit kwam, werden we ingepakt. Freek reed af en aan naar ons vakantiehuisje op Chogogo om onze spullen daar te krijgen (we rijden in een klein leenauto'tje dus dat kostte een paar ritjes) en ikzelf regelde alles in huis en liep met een stift langs verhuizers in alle kamers om op de dozen te schrijven wat er in ging. Gelukkig mochten de kids gewoon naar school. Hun laatste schooldag!

Nu hebben we vijf dagen vakantie. Echt vakantie, want Freek heeft zijn simkaart van werk aan zijn opvolger gegeven. Na 4 jaar lang 24/7 bereikbaar te moeten zijn was dat wel een dingetje: geen paniek meer waar dat ding de hele tijd is en niet meer naast het kussen tijdens je nachtrust👌

Freek zou het zelf nooit toegeven en hij klaagt ook niet, maar hij is al weken moe, heeft last van z'n rug en praat in z'n slaap. Wat dat betreft hebben we goed ingeschat dat nog een jaar verlengen op deze functie geen optie zou zijn. Zoals de generaal tijdens z'n sollicitatiegesprek al zei "We gaan je helemaal uitwonen". En daar kan hij nu mooi 8 weken van bijkomen.

Groetjes van ons, uit ons vakantieresort Chogogo!

Liefs,
Sanne

1. San:
    4 juli 2022
    geniet van jullie laatste dagen en en goede reis terug naar Nederland!
  2. Joyce en Tim:
    5 juli 2022